BEN JIJ EEN BEGINNENDE FASHION ONDERNEMER?


Droom jij al jaren van een eigen kledingmerk, maar heb je geen idee waar je zou moeten beginnen. Wij helpen beginnende fashion ondernemers met het starten van hun eigen kledinglijnen, en nemen het complete proces uit handen. Of je nou een nieuw concept hebt of alleen nog maar een vaag idee, ons team neemt je stap voor stap mee in de wereld van de kleding.

Beginnende fashionondernemer

Wat kost een kledinglijn?


Dat is een vraag die veel gesteld wordt: “Wat kost nou een kledinglijn?“ Dat is natuurlijk niet zomaar te beantwoorden. Dit hangt van een hoop aspecten af. Wat voor soort en type textiel, welke decoratieve bewerkingen en je aantallen om maar eens een paar voorbeelden te noemen. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je dat zelf wilt. Vooraf raden wij je aan om voor jezelf eerst een goed businessplan te maken en daarna pas na te denken over je producten. Dit zal je helpen om het hele project zo soepel mogelijk te laten verlopen.

JE DROOM WORDT WERKELIJKHEID

JE EIGEN LABEL


Als je jouw businessplan eenmaal hebt opgezet, kun je je gaan bezighouden met het maken van de producten voor je eigen label. Wij hebben een ruime keuze aan basic producten die we compleet naar eigen wens kunnen customizen. Denk daarbij aan eigen kledinglabels, hangtags,verpakkingen en natuurlijk een groot scala aan prachtige decoratieve bewerkingen zoals zeefdruk, borduringen of transfers. Een overzicht hiervan vind je bij de decoratieve bewerkingen. Maar eerst is het belangrijk dat je het juiste textiel vindt. Ben je op zoek naar basic streetwear hoodies en T-shirts of eerder chique polo's? De keuze is reuze!

Bekijk onze basic producten

DINGEN OM REKENING MEE TE HOUDEN


Naast een uitgewerkt businessplan zijn er nog meer dingen waar je van tevoren rekening mee moet houden.
Wij hebben vast wat punten voor je uitgeschreven om goed over na te denken en mee te nemen in je plan.

BUSINESSPLAN 

Maak een goed doordacht businessplan voor je onderneming. Beschrijf daarbij alle aspecten die van belang zijn bij het oprichten van jouw eigen kledingbedrijf. Denk ook na over een goed financieel plan met een duidelijk overzicht van uitgaven voor productie en marketingdoeleinden.

doelgroep

Wie gaat jouw kledinglijn dragen? Bepaal vooraf voor welke doelgroep en leeftijdscategorie jouw kledingmerk zou moeten zijn. Maar ook of je alleen heren en/of dameskleding wilt doen. Met dit soort belangrijke informatie bepaal je veel makkelijker hoe jouw collecties eruit zien en wat voor kleding je op de markt moet brengen.

Budget

Al eerder spraken we over een financieel plan. Het is belangrijk om van tevoren te bepalen wat je wilt gaan uitgeven aan bijvoorbeeld je kledingcollecties, een webshop of aan marketingdoeleinden. Dit plan helpt je ook met je verdere collecties. Je kun immers je geld maar één keer uitgeven.

TIJDSCHEMA

Een goed tijdschema maken voor je productie is “key”. Met welk seizoen wil je starten. Houd er rekening mee dat er voor de productie van je kledinglijn weken en soms maanden nodig zijn om te realiseren. Plan daarom goed wanneer je moet beginnen bij het starten van een eigen collectie.

Merknaam en logo

Zomaar wat T-shirts bedrukken betekent natuurlijk nog niet dat je een modemerk bent gestart. Om een succesvol kledingmerk neer te kunnen zetten heb je wel een duidelijk concept nodig. Je merknaam en logo zijn daar een weerspiegeling van. Het is dus belangrijk om hier goed over na te denken.

CONCEPT EN ONTWERP

Het concept van jouw merk is natuurlijk erg belangrijk. Wat maakt jouw merk zo speciaal? Waarom moeten mensen jouw merk kopen i.p.v. alle andere merken? Uiteraard is een goede naam en een goed logo belangrijk. Maar het verhaal achter jouw merk is nog veel belangrijker. Laat dat ook aansluiten op de ontwerpen van je kleding.

Collecties

Kledingcollecties samenstellen is een vak apart. Om complete producten te maken die volledig op elkaar aansluiten. Zo kun je denken aan natuurlijk kleuren en materialen maar denk ook aan labels, hangtags en verpakkingen. Daarmee zorg je ervoor dan je kledingcollecties precies bij je doelgroep past.

MARKETING EN VERKOOP

Veel merken beginnen met een online webshop. Maar onderzoek ook de mogelijkheid om je collecties op andere webshops en in retail winkels te verkopen. Dat maakt je afzetmarkt groter en zul je sneller bekendheid krijgen. Wil je toch eerst alleen een eigen webshop? Ook daarmee kunnen wij helpen.

Heb je gekeken naar de mogelijkheden, en heb je een beeld van wat je wil produceren? Stuur ons een bericht en wij vertellen je hoeveel het kost!

Vraag dan een offerte aan
grafische Studio

Laat jouw collectie ontwerpen

Bekijk onze opties
Duurzaamheid

Beter voor
mens en Milieu

Bekijk onze opties
Service

BREID JE COLLECTIE UIT MET ONZE SERVICES

Bekijk onze opties
grafische Studio

Laat jouw collectie ontwerpen

Bekijk onze opties
Duurzaamheid

Beter voor
mens en Milieu

Bekijk onze opties
Service

BREID JE COLLECTIE UIT MET ONZE SERVICES

Bekijk onze opties